الأربعاء، 22 يونيو 2011

عودة البت اللي طالعة من أولي ابتدائي

on Saturday, 23 April 2011 at 02:18
انا يوسف عبدالرحمن  عندي محل بلاي ستيشن وواقف فيه
قبل العيد الأضحي اللي فات بكام يوم كده دخلت المحل (بلاي ستيشن) تسأل علي اخوها الصغير اللي بيلعب عندنا  كام ساعة في اليوم ومنفعنا جامد أوي  وكانت البت بسم الله ماشاء الله جميلة حسناء بيضاء وجسم ايه يا ولا من الأخر مكنة يعني  واخذت تبتسم وكل شوية تعدي من ادامي وتسلم وتضحك وشوية راحت جابت اختها معاها اختها وقعت بقي متنحة تتنيحة ايه المهم اتكلم مع البت  اللي هي اليبضاء المكنة اكتشف انها طالعة من اولي ابتدائي وعندها 16 سنة  وبسم الله ماشاء الله غباء الدنيا فيها  بعدها بيومين لقيت رسالة مبعوتالي انا بحبك  وقتها كنت راجع من المحل بالليل تعبان اوي ونمت بصيت في الموبايل قريت الرسالة وكملت نوم شوية لقيت التليفون بيرن رحت رديت اصلي مكنتش لسه نمت الو
الو
مين معايا
انا واحدة معجبة
ايوه مين يعني
يعني مش عارف
ايوه مين انتي انا عايز انام
(فعلا والله مكنتش فايق يومها وكنت مهري شغل)
انا وراحت قايلالي اسمها قلتلها طيب ابقي كلميني بكره لما اصحي ورحت نايم وقعدت افكر في المزة البيضاء واللي حعمله فيها ويلا جاهله جاهله هي فارقة ماكلها زي بعضها
صحيت تاني يوم شوية وراحت مكلماني ازيك انا حبيتك اول ما شوفتك عارف انا شغل المراهقات ده المهم يااااااااااه اخيرا لقيتك انتي وانتي البت راحت في الكازوزة يا معلم خلاص واتفقت معاها اقابلها تالت يوم العيد في المنشية عالساعة 1 الصبح
صحيت الساعة 3 بعد ما التليفون كفر من كتر الرن رحت رديت عليها طيب انا نازل اهو  ونزلت وعند الجندي المجهول  رحت مكلمها
انا عند الجندي المجهول انتي فين
انا واقفة اهو
ببص كده لقيت اختها الشنفة(شنفة:كائن غريبب هلامي غير منطقي) اخ ازاي مركزتش اوبااااا
شافتني واتجهت نحوي تسير معها فتاة قصيرة بدينة يبدو عليها الحول والغباء المطلق تمسك ساندوتش بقوة وكأنه سيهرب منها
سلمت عليه وراحت قايلالي بدلع
كل ده سايبني واقفة لوحدي عند الجندي المجهوود
نعم الجندي المجهود ايه اللي انا عملته في نفسي ده
بعد ما اخدت الصدمه البت اللي كلمتها مش هي اللي جت وكمان جايبه واحدة قصيرة صغيرة  تتخذ الموقف العدائي تجاه كل البشر وتتريق عليهم بلهجتها الغريبة اللي تستخلص منها 3 او 4 حروف  وكأنها انثي الشمبانزي اللي سكرت فتخيلت الناس كلهم موز
اوف اعمل ايه شعرت بالضيق والاختناق وكأن ملك الموت يقف بجانبي منتظرا ان اقضي بعض الوقت السعييييد ليقبض روحي فاستنفذت وقتي في الأكتئاب
تقدمت الفتاة الصغيره نحوي واخرجت اصوات من فمها تبينت بعد ذلك انها تقول
انت حتيجي تخطبها امتي
تمنيت حينها ان اكون من هؤلاء الذين يفقدون الذاكرة
حنروح فين يا حبيبي قالتها وهي تعوج رأسها للأعلي ناظرة لي
كنت قد رتبت أشياءا انتهت بمجرد الاصطدام بما لم أتوقعه
قررت حينها ان اذهب بها في مكان لا يراني فيه احد فذهبت الي احد الكافيهات المحترمه ولما وصلنا معجبهاش وقالتلي انا عايزة اروح سيلما
اقنعتها ان نذهب لعرض مسرحي  مش عارف ليه اتجننت وقلتلها كده وتخيلو حالتي النفسيه في خلال الوقت الذي اقضيه بصحبتها
روحنا العرض شوية وبدأ  وطلع الممثلين وكانت بداية العرض بيزعقو
نظرت لي الفتاة الصغيرة واخرجت اصوات من فمها فهمت انها تقول  هما مالهم
اعدت افهمها ان ده مسرح وانهم بيمثلو مفهمتش قلتلها ده فيلم
وطلعت اشرب سيجارة هربا منها وحرقت العلبة بحالها ورحت داخل جايبها  وقلتلها يلا عشان اروحك
قالتلي طيب عايزة اجيب حاجة من عند البقال وديتها هناك جابتلي كنزات وشيبسي وكمية اكل علي اساس اني بقالي سنة جعان وهربان من مجاعة   يا زفتة مش عايزة يا بت ازهقي بقي
لا ما انت لو مخدتش يبقي مش بتحبني لقيتها حتفضني
قولتلها يلا طيب يلا يلا مشيت معايا وروحنا نركب

في المشروع
احنا عايزين نروح الراس السودا عشان حنزور عمي الكني لسه طالع من السجن
ايه من السجن
اااااااااااه احنا نص العيله عندنا في السجن
اصل ابوها حد  عنده عربيه جيب وسكير وخمورجي وشكله بيتاجر في حاجات غريبة
اخذت ادعو الله في سري ان يخرجني من هذا المأزق
رن تليفونها كان قريبها سألها انتي فين فسألتني
اجبتها جليم
فنظرت لي بثقة
جليم بلازا
اخذت ألعن نفسي بكل الشتائم الانجليزية التي اعرفها
الحمد لله روحتها

نسيت اقولكم وقتها كان شعري طويل وكنت بربطة بتوكة
جت ام الواد تاني يوم وقد اخبرتها انني عزمتها علي سينما وأكلتها
وعلي هذا الاساس قررت العائلة الكريمة بكل ما فيها من شمحطجية انهم يجو يكسرولي المحل ويعلقوني لكنها انقذت الموقف
توجهت الي الحلاق فأزلت شعري كاملا   عالزيرو يا معلم وتوقفت عن الذهاب الي المحل

بعد عده ايام يرن الهاتف فاجيب طلعت المزة البيضا ولما لقيت اختها كلمتني وانا تجاوبت علي اساس كلام اختها تركتنا
وكنت قد قررت حينها ان اتنكر عن هذه العائلة علي اساس ابعد عن الشر وغنيله

منذ اسبوعين
25 رسالة فاضيه
لقد عادت ثانية وواخده الشارع رايحه جايه تنظر لي في نظرة اعرف مغزاها  وربنا يستر

هناك تعليق واحد:

  1. هو لسة في ناس كدة ههههههههههههه

    ردحذف